There was an error in this gadget

Nufnang Ads

Sunday, September 25, 2011

ALAHAI...BUKAN NAK PUJI TAPI REALITI...

Manusia...manusia...haish...

Tadi...kat kolej kediaman tempat aku menginap ni...ada le buat satu majlis sambutan hari raya...

Konsep dia bagus dan menarik...tapi bagi aku...banyak lagi ralatnya...oleh sifat dan sikap manusia ni...

Contohnya...time gotong royong...punya le sikit orang...sampai berkali-kali AJK dia buat pengumuman...yang paling teruk tu...bukan mintak tolong memasak ke apa...just nak mintak alihkan motosikal sendiri pon susah bagai...haish...nak mintak tolong yang lain-lain tu telah le lagi...serasa aku...ahli PEKA dengan sekreteriat saja kot turun padang...dan segelintir penginap yang peka...mungkin mereka fikir yang mereka dah bayar sebanyak RM5 sudah cukup untuk sekadar datang makan sahaja...tapi aku dikhabarkan bahawa duit itu bakal dipulangkan...dengar khabar-khabar angin sahaja lah...tak tau lah betul atau salah...

Contoh seterusnya...beza yang sangat ketara bila masa penginap-penginap hendak mengambil juadah makanan...antara yang lelaki dan perempuan...lain adab dan tatasusilanya...rasanya pembaca sekalian boleh faham apakah yang ingin diperkatakan...itulah yang nak dipuji tentang wanita/perempuan ni...berbanding lelaki...dalam bab ini...

Itulah...ralat yang ketara yang ingin dikongsi...biasalah...program pertama PEKA KK4...pulak tu program besar...macam-macam lah keralatan yang berlaku...tapi apa pon...semoga sukses dalam program-program yang mendatang...

Sekian dahulu posting dari saya kali ini...wassalam....



4 comments:

Sufinah Yussof (SY) said...

amboi~~~ laju~ curlas ko mirol~ ngeee~ by da way, ape ko cakap memang betul.

star shadows said...

memang curlas...tp mirul tk menang tadi..wuwuwuwu(nanes dlm hati)...sedap tk lemang hasil potongan mirul??

Sufinah Yussof (SY) said...

hoho~ memang sedap. makanan tadi memang sedap. memeng ingat mirol yang menang tadi. takpe2. dinner konvo nanti mesti ade juga.

amirul_asyraf said...

haha...xde rezki dek non oi...huhu...